Introductie

Ben jij een gedreven communicatieprofessional met een passie voor het stroomlijnen van processen en 
het verwelkomen van nieuwe relaties? Wil je deel uitmaken van een dynamisch team dat zich bezighoudt 
met de integratie van overgenomen verzekeringsportefeuilles en -kantoren? Dan is dit jouw kans om 
een sleutelrol te vervullen in het ontwikkelen en uitvoeren van effectieve communicatiestrategieën bij 
onze organisatie.

Functie

Als Specialist Integratiecommunicatie ben je verantwoordelijk voor het coördineren van alle marketingu0002en communicatiegerelateerde activiteiten tijdens de integratie van overgenomen 
verzekeringsportefeuilles en -kantoren. Je werkt nauw samen met verschillende belanghebbenden om 
een naadloze overgang te garanderen voor onze nieuwe relaties. Door middel van jouw sterke 
projectmanagementvaardigheden en communicatieve vaardigheden zorg je voor een gestroomlijnd 
onboardingsproces en een optimale klantbeleving.

Jouw verantwoordelijkheden
Je presteert als professional optimaal wanneer je de ruimte krijgt om jouw verantwoordelijkheden op 
jouw manier uit te voeren. Die ruimte krijg je. Jouw in de functie Specialist Integratiecommunicatie 
verantwoordelijkheden zijn als volgt:
• Inventariseren van marketing- en communicatie gerelateerde activiteiten van te integreren 
verzekeringsportefeuilles en -kantoren.
• Opstellen van een plan van aanpak voor het overnemen of stopzetten van deze activiteiten.
• Uitvoeren van het plan van aanpak en coördineren van alle betrokken partijen.
• Uitwerken van het onboardingsproces en bijbehorende klantreis.
• Creëren en produceren van externe en interne communicatie passend bij de klantreis binnen het 
onboardingsproces.
• Samenwerken met interne en externe belanghebbenden om de communicatie op het juiste moment 
en via het juiste kanaal te verzenden.
• Bewaken van het integratieproces en het signaleren en oplossen van eventuele knelpunten die de 
klantreis beïnvloeden.
• Analyseren van de effectiviteit van de communicatie.
• Optimaliseren van de klantreis en het onboardingsproces aan de hand van de resultaten.

Functie-eisen

Je gaat veel schakelen met diverse kantoren. Daarom is het belangrijk dat je communicatief vaardig 
bent. Je hoeft niet aan het handje meegenomen te worden en hebt een grote mate van 
zelfstandigheid. Je bent proactief, analytisch en gaat probleemoplossend te werk. Wij zijn een match 
als je ook het volgende meeneemt:
• HBO marketing, communicatie, commerciële economie of een vergelijkbare studie
• Minimaal 1 jaar relevante werkervaring
• Sterke projectmanagementvaardigheden en het vermogen om meerdere taken tegelijkertijd te 
beheren
• Affiniteit met de financiële branche is een pré

Aanbod

Bij onze opdrachtgever weten zij hoe belangrijk hun medewerkers zijn want alleen dankzij hen kunnen 
we groeien in deze competitieve markt. Als Specialist Integratiecommunicatie ben jij een belangrijk 
onderdeel van onze organisatie en mag je het volgende van ons verwachten:
• Een functie vanaf 32 uur
• Een goed salaris, passend bij je kennis en ervaring
• 27 vakantiedagen
• De mogelijkheid om deels thuis te werken
• Uitstekende doorgroeimogelijkheden
• Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
• Premievrije pensioenregeling
• Korting op verzekeringen
• Borrels, personeelsfeesten en onder andere “Fit & Fun” acties

Sollicitatie

Herken jij jezelf in dit profiel? En lijkt werken bij Intree je een mooie stap? Solliciteer dan meteen. En wie weet zien wij elkaar binnenkort voor een (digitale) kop koffie of thee!