Introductie

Sta jij sterk in je schoen en ga je graag een uitdaging aan?

Je bent betrokken bij de klant wanneer hij zijn schade meldt. Je helpt de klant op weg. Wanneer het

nodig is voer je de dialoog met de verzekeraar.

Je gaat aan de slag met de verbetering van ons schadeproces. Je kan goed omgaan met weerstand en

denkt in mogelijkheden.

Organisatie

Zij zijn het vertrouwde aanspreekpunt voor risico- en verzekeringsvraagstukken binnen de MKB-maakindustrie. Wij bieden werkgevers, zelfstandigen en werknemers in de branche Metaal en Techniek

passende verzekeringsoplossingen en ondersteunende diensten. Hun oplossingen zijn gericht op het

beperken en beheren van uw risico’s. Denk hierbij vooral aan zakelijke zorg-, inkomen- en

schadeverzekeringen.

Zij werken met 38 collega’s voor onze relaties die verspreid zijn over het hele land.

8 Accountmanagers bezoeken onze relaties en de andere collega’s werken vanuit ons kantoor in Alkmaar

of thuis aan actief beheer van onze bestaande relaties en het adviseren van nieuwe relaties.

Zij werken met een geavanceerd CRM-systeem waarin onze relaties en hun verzekeringen volgens de

moderne technieken en binnen de geldende kaders worden vastgelegd.


Dit team bestaat naast jou uit 6 binnendienstadviseurs, 10 relatiebeheerders,

2 schadebehandelaars en een teamleider. Ons team is een hecht team waar naast veel inzet voor onze

relaties er ook op een prettige manier met elkaar wordt omgegaan. Er is genoeg ruimte voor een serieus

en soms wat minder serieus gesprek. In deze informele omgeving vinden we het uiteraard wel belangrijk

dat we onze relaties goed en op tijd helpen.

Functie

• Je beoordeelt en behandelt schademeldingen binnen verschillende schadebranches.

• Je neemt beslissingen over de gemelde schades en de melding aan verzekeraars. Je houdt rekening

met de polisvoorwaarden, polisdekking, jurisprudentie en regelingen binnen de metaal en techniek.

• Je zorgt voor de volledigheid van de schademelding en de registratie in ons systeem.

• Je onderhoudt contact met verzekeraars onze relaties te helpen met een oplossing.

• Je draagt zorg voor het klantgericht en tijdig beantwoorden van vragen en opmerkingen van

relaties, accountmanagers en verzekeraars.

• Je draagt actief bij aan afstemming over de realisatie van onze doelen en benoemt ideeën die

bijdragen aan een structurele verbetering.

• Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van de schadeverzekeringen.

• Je informeert collega’s regelmatig over de gemelde schades en ontwikkelingen bij de beoordeling

van schades.

Functie-eisen

• Je werkt met plezier samen met je collega’s aan het onderhouden van de contacten met onze

relaties.

• Je luistert naar anderen en bent in staat je in te leven. Je vraagt door als dat nodig is en neemt

geen genoegen met halve antwoorden.

• Je vertaalt de behoefte van relaties naar acties en duidelijke afspraken.

• Je bewaakt de opvolging van acties en zorgt dat relaties op hoogte zijn van de voortgang.

• Je beschikt over WFT Schade Zakelijk. Het is een Pré wanneer je beschikt over

WFT Inkomen.

• Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau.

• Je wilt minimaal 4 dagen per week werken.

• Je hebt 5 jaar werkervaring bij een intermediair of verzekeraar.

Aanbod

• Een zelfstandige functie binnen een ambitieus en groeiend bedrijf.

• Een goed salaris. Afhankelijk van je opleiding en werkervaring wordt het salaris bepaald.

• De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed te noemen, waaronder een premievrij pensioen, een

WIA verzekering en een 13e maand.

• Een informele sfeer met enthousiaste collega’s.

• Een ruime verlofregeling en altijd vrij op je verjaardag, indien deze op een werkdag valt.

• Korting op verschillende (privé)verzekeringen.

Sollicitatie

Herken jij jezelf in dit profiel? En lijkt werken bij Intree je een mooie stap? Solliciteer dan meteen. En wie weet zien wij elkaar binnenkort voor een (digitale) kop koffie of thee!